mt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Akademik araştırma nedir? Okuma çalışması, tartışma | |
2 | Ders anlatımı: Araştırma sorusu nasıl hazırlanır, uygun bir konu nasıl seçilir?Kütüphane kaynaklarının kullanılması üzerine deneme/çalışma 1.ödevin hazırlığı | “Bitirme tezi nasıl yazılır” kılavuzunun okunması. Araştırma konusu için ön araştırma |
3 | Referansların amacı ve yeri. Yazma çalışması. 2.ödevin hazırlığı (kaynaklardan özet çıkarma) | 1.ödev teslimi: büyük soru, küçük soru + çalışmaya yardımcı olacak kaynakların bulunması |
4 | Araştırma yöntemleri. Birincil ve ikincil kaynakların kullanılması | Konu ile ilgili sözlü sunumun hazırlanması, araştırma sorusunun cevaplanabilmesi için kaynakların nasıl kullanılacağı ile ilgili çalışma |
5 | Yazım sürecinin çalışması, intihalden kaçınma. Metin karşılaştırma | Metin hazırlama/okuma |
6 | Kaynakça yazımı. Çalışma: Kaynakçanın bir bölümünün hazırlanması | 2.ödev teslimi (metinlerin özeti, dipnotları ile birlikte, yaklaşık 1000 kelime) |
7 | Dersin öğretim üyesi ile görüşme, 2. Ödev hakkında değerlendirme | Tezin 2.bölümü ile ilgili kaynaklara ait önerilerin getirilmesi |
8 | 4. ve 5. ödev açıklamaları | 3.ödevin teslimi: araştırma problemini netleştirerek , içindekiler ve kaynakça ile birlikte tezin yapısının oluşturulması |
9 | Dersin öğretim üyesi ile görüşme, 3. Ödev hakkında değerlendirme | Yazım sürecinin devamı, öğretim üyesi ile görüşmeler için soruların hazırlanması |
10 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
11 | Tatil | |
12 | Bireysel görüşmeler | Araştırma sonuçlarının hazırlanması |
13 | Ders değerlendirmesi, son teslim için hazırlık | 5. Ödevin teslim edilmesi: Tez taslağı (Giriş, 2 bölüm, sonuçlar) |
14 | Tez taslağı üzerinde çalışma (bireysel görüşmeler) | Bireysel görüşmeler için soruların hazırlanması |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ders hakkında tüm bilgiler , ve Kılavuz: Bir mezuniyet tezi nasıl yazılır bu dersin öğretim planında yer almaktadır |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 4 | 1 | |
Proje | 14 | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 14 | |
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek. | X | ||||
2 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak. | X | ||||
3 | Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek. | X | ||||
4 | Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş seviyede kullanmak. | X | ||||
5 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek. | X | ||||
7 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | ||||
8 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek. | X | ||||
10 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek. | X | ||||
11 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest